Logodesign case: Weddingbliz

Posted By | 0 comments


Niet lang geleden heb ik het ontwerp van het logo en huisstijl voor weddingplanner Weddingbliz afgerond.

Weddingbliz voorziet in de planning en het regelen van o.a. bruiloften, vrijgezellenfeesten, geboorte-, of pré geboortefeestjes, sweet sixteens en jubilea.

vanwege die diversiteit in het aanbod vond ik het belangrijk dat het logo niet al teveel de nadruk zou leggen op bruiloften. Ook wilde ik niet verstrikt raken in alle doorgaans met bruiloften geassocieerde clichés, zoals krullen, strikken, hartjes, ringen enzovoorts. Brrr.

Het plannen van een bruiloft is best een zakelijke aangelegenheid, en je huurt een weddingplanner vooral in vanwege het gemak, en de kostenbesparingen die een planner kan realiseren.

Vandaar dat ik vond dat de nadruk niet op romantiek moest komen te liggen, maar vooral op gemak en ‘joie de vivre’.

Na flink wat schetsen is dit het uiteindelijke logo geworden:

Weddingbliz logo

De symboliek van het logo is dat de twee figuren in een blije stemming zijn, hun ‘armen’ vormen een symbolische schaal, wat weer voor vruchtbaarheid kan staan, maar ook gezien kan worden als twee feestende figuren die elkaar in een danshouding hebben.

Voor de bijbehorende visitekaartjes heb ik de twee figuren los van elkaar gebruikt:

De voorzijde:

Visitekaartje voor weddingbliz

En de achterzijde:

Visitekaartje voor weddingliz
Naast visitekaartjes heb ik ook eenvoudige flyers ontworpen, op basis van de homepage van de website:

De voorzijde:

Weddingbliz flyer front

En de achterzijde:

Weddingbliz flyer achterkant

De hele huisstijl combineert een ingehouden speelsheid en vrolijkheid met een scheutje klasse en eigenwijsheid, zodat je er meerdere kanten mee uit kunt.